trening

VÅRE GRUPPETIMER

Best Bike

  • Best Bike 45
  • Best Bike 4x4
  • Best Bike 60
  • Best Bike intervall

Best Bike 45
Kondisjonstrening på sykkel med  musikk som inspirasjon. Timen består av oppvarming etterfulgt av to lengre arbeidsperioder før nedtrapping. Målet med timen er å holde intensiteten "litt anstrengende" (sone 2 - 3) under arbeidsperiodene. Timen kan være en god start for deg som ikke har syklet/trent mye, men passer også som en roligere treningsøkt for deg som trener mye.

Best Bike 4 x 4
Effektiv intervalltrening på sykkel, med lang oppvarming etterfulgt av 4 x 4 min arbeidsperioder med 1,5 min pause mellom. Intensitet under intervallene skal ligge opp mot "anstrengende - meget anstrengende" (sone 3 - 4).

BEST Bike 60
Kondisjonstrening på sykkel. Timen består av oppvarming etterfulgt av tre lengre arbeidsperioder før nedtrapping. Målet med timen er å holde intensiteten noe anstrengende (sone 3) under arbeidsperiodene.

Best Bike Intervall
Intervalltrening på sykkel, med systematiske arbeids- og hvileperioder. Passer best for deg som allerede er vant til å trene sykkel og ønsker å heve nivået på treningen din. Intervallene kan variere i lengde og intensitet og total arbeidstid i høyt intensitet vil være ca. 20-25 min (sone 3 -4). 

Best kondisjon og koreografi

  • Corebar Vital
  • Corebare HIT
  • Corebare FIT
  • Best Step
  • Energi Step

Corebar Vital™:
Dette er en time helt uten hopp og løp som passer for alle! Her får du «full pakke» - kondisjonstrening med enkel koreografi til energisk musikk, balanse og styrketrening for coremusklene, samt uttøyning og avspenning til slutt. Gjennom hele timen brukes COREbaren - en vektet, bøyd treningsstang. Svært viktig for ditt treningsresultat er den innledende teknikktreningen.

Corebar HIT™:
HIT står for High Intensity Training. Dette er den ultimate, morsomme og mest inspirerende intervalltreningstimen for deg som er godt til svært godt trent. Vi vil at du skal utfordre ditt potensial og bli enda sprekere! Vi utfordrer komfortsonen for å få deg i enda bedre form. Gjennom hele timen brukes COREbaren™, en vektet bøyd treningsstang.

Corebar FIT™:
FIT står for Functional Integration Training, og er en inspirerende og genial time for deg som er moderat til godt trent. I tillegg til å inneholde kondisjonstrening etter intervallprinsippet, er det lagt ekstra fokus på mobilitet og funksjonell bevegelighet i kombinasjon med balanse-, core- og styrkeøvelser. «Full pakke!» her også, men med en annen Corebar signatur-vri. Svært viktig for mestringsevnen og ditt treningsresultat er den innledende teknikktreningen.

Best Step:
Kondisjonstime med morsomme og enkle trinnkombinasjoner på stepkasse.  Passer for alle, også deg som ikke har trent mye på step tidligere.

Energi Step:
En time for deg som liker å leke deg med trinn og rytmer på step, samtidig som du får en god kondisjonsøkt basert på intervalltrening. Timen bygges på 3-4 intervaller og avsluttes med en morsom finale når koreografien har satt seg skikkelig! Du får utfordret både kropp og sinn. Timen passer for deg som har prøvd step timer før og vil utforske step’ens verden videre.

Best styrke, stabilitet og spenst

  • Best Styrke
  • Best Slynge
  • Sirkeltrening
  • Bosu Styrke
  • Easyline styrkesirkel
  • Corebar Strong
  • Best Styrke intervall

 

Best Styrke:
Funksjonell styrketreningstime for hele kroppen. Mye fokus på riktig teknikk og gjennomføring av øvelsene. Timen passer for deg som vil ha en effektiv og real styrketime med gode basisøvelser for hele kroppen. Som utstyr bruker vi manualer, vektstenger og egen kroppsvekt.

Best Slynge:
Balansert styrketrening for hele kroppen. Tau med grep i enden, som lett kan justeres opp og ned. Brukes for å sette større styrke- og / eller balansekrav til treningsøvelser. Kom gjerne ferdig oppvarmet til timen!

Styrkesirkel:
Sirkeltrening med enkle og effektive øvelser for hele kroppen. Vi trener styrke, kondisjon, stabilitet og balanse. Sirkelen består av 12 stasjoner hvor vi jobber i 45 sekunder på hver stasjon, etterfulgt av 15 sekunders pause. Sirkelen gjennomføres 3 ganger. På denne timen kan du selv regulere intensiteten etter din egen dagsform. Timen passer for alle!

Bosu Styrke:
Styrke og balansetrening på Bosu. Passer for alle som vil trene skånsomt uten hopp. Gir en effektiv styrkeøkt både for deg som nybegynner, og deg som er godt trent!

Easyline styrkesirkel:
En rask og effektiv sirkeltrening der alle uansett treningstilstand, alder og kjønn kan trene sammen og få et godt individuelt utbytte. Styrkeapparatene er meget komfortable, skånsomme og brukervennlige. Timen inneholder styrkeapparater med øvelser for hele kropppen, i tillegg til enkle kondisjonsøvelser på stepkasse i mellom øvelsene. En effektiv time, med både styrke og kondisjon på kun 30 minutter!

Corebar Strong™:
Signaturen til Corebar Strong™ er at det er en 30 minutts ren Core & Styrke time. Denne tøffe, men lekne timen, er designet så du blir sterk fra innsiden og ut, med effektive øvelser som vil utfordre styrken, mobiliteten og stabiliteten i hele kroppen. Her får du ingen trinn i takt med musikken, kun styrketrening. Gjennom timen brukes de tyngre barene, og den passer perfekt til menn.

Best Styrke intervall:
Funksjonell styrketrening for hele kroppen basert på Intervaller på 8x20 sek/10 sek pause. Fokus på riktig teknikk med varierende basisøvelser i styrke - kombinert med pulstopp-øvelser med spenst. Timen passer for deg som vil ha en effektiv styrkeøkt samtidig som du jobber med høyt intensitet. Som utstyr bruker vi manualer, vektstenger og egen kroppsvekt. Liker du variert trening med litt tempo, er dette en time for deg!

Godt voksen

  • GV Styrkesirkel
  • GV Styrke, balanse og kondisjon
  • GV Styrke
  • GV Kom i gang
  • GV Stretch
  • GV Slynge

GV Styrkesirkel:
Sirkeltrening med enkle og effektive øvelser for hele kroppen. Sirkelen består av flere stasjoner hvor vi jobber i 40  sekunder på hver stasjon, etterfulgt av 20 sekunders pause. Funksjonelle øvelser som utfordrer balanse, stabilitet og styrke. Du får gode råd og veiledning underveis, slik at øvelsene gjennomføres korrekt.

GV Styrke, balanse og kondisjon:
En god kombinasjon av øvelser som utfordrer kondisjon, koordinasjon, balanse og styrke. Du får gode råd og veiledning underveis, slik at øvelsene gjennomføres korrekt. Tilpasset godt voksne deltagere.

GV Styrke:
En funksjonell og inspirerende styrketime. Ved hjelp av frie vekter og egen kroppsvekt trenes de mest sentrale muskelgrupper under veiledning. Timen passer for de alle fleste.

GV Kom i gang:
Som navnet tilsier, er dette en time for deg som ønsker å komme i gang med trening - i gruppe sammen med andre.
Timen er åpen for alle, men tar utgangspunkt i nye deltagere. Dette er en time som passer for deg som ikke har trent før, eller av andre grunner har hatt lite fysisk aktivitet i hverdagen.
Timen innledes med rolig og kontrollert oppvarming av alle kroppens ledd/muskler.  Under god veiledning/oppfølging gjennomgås øvelser som øker blodsirkulasjon og forbedrer kondisjon. I tillegg inngår styrkeøvelser som bidrar til en sterkere kropp og forbedret holdning slik at daglige gjøremål mestres. Opprettholdelse av egenskaper som balanse og koordinasjon er spesielt viktig etterhvert som vi blir eldre. Trening vil også bidra til å holde hode og hjerne kvikke.  
Livsstilsendringer som inkluderer trening, fører til bedre helse og godt humør. Kom igang! Det er aldri for sent å begynne med trening!

GV Stretch:
GV Stretch er en time som passer for alle, også  for deg  som trener mest  styrke eller sykkel.  Vi bruker tøyningsmetoder for å vedlikeholde og utvikle bevegeligheten. Målet med stretch timer er velvære for kroppen, bedret kroppsholdning og  redusert risiko for skader. 

GV Slynge:
Tau med grep i enden som lett kan justeres opp og ned. Brukes for å sette større styrke- og / eller balansekrav til treningsøvelser. Styrketrening for kjernemuskulatur samt balansetrening for hele kroppen. Kroppskontroll og koordinasjon i rolig tempo. Øvelsene er tilpasset GV-deltagere og krever ingen tidligere erfaring i slyngetrening.

 

Kroppskontroll og bevegelighet

  • Yoga Fit:
  • YIN Yoga og avspenning
  • Pilates
  • Yoga mot stess

 

Yoga Fit:
Øvelser som kombinerer bevegelse og pust med inspirasjon fra flere yogastiler. Modifisert solhilsen, streching og avspenning er eksempler på innhold i timen. Sunn trening for kroppen, uten å stresse og med ro for tankene både under og etter trening.

YIN Yoga og avspenning:
Øvelser som kombinerer bevegelse og pust med inspirasjon fra flere yogastiler. Modifisert solhilsen, streching og avspenning er eksempler på innhold i timen. Sunn trening for kroppen, uten å stresse og med ro for tankene både under og etter trening.

Pilates:
Fokuserer på kjernemuskulatur spesielt i mage og rygg. Hele timen foregår på matte, og er en kombinasjon av smidighet, balanse, mage-, rygg- og stabiliseringstrening. I timen har du tid til å kjenne på øvelsene og få de tilpasset til dine behov, samtidig som du kan kjenne på hvordan pusten din kan brukes som et verktøy i treningen. Passer for alle.

Yoga mot stress:
Denne timen passer for alle og tilbyr et friminutt fra hverdagens krav og plikter.
Gjennom enkle oppmerksomhetsøvelser og myke bevegelser er hensikten å oppnå ro i kropp og sinn.
Timen begynner og slutter med en ledet meditasjon på 5 minutter.

 

Pasienttrening

  • Best Hjertetrening
  • Bekkenbunnstrening
  • Best Lungetrening
  • Best Krefttrening

Best Hjertetrening

Hjertetrening går som kurs over 12 uker tirsdag/ torsdag, ledet av fysioterapeut. Målet med kurset er bedre arbeidskapasitet og livskvalitet. Treningen er gruppebasert intervalltrening med høy intensitet til musikk. For påmelding og mer informasjon ta kontakt eller kom innom resepsjonen.

Bekkenbunnstrening

En sterk bekkenbunn danner selve gulvet i kjernemusklaturen vår og er grunnlaget for god holdning og en sterk kropp. Bekkenbunnstrening hindrer framfall av bekkenorganer og inkontinens, og styrker seksuallivet. Treningen passer for deg som har levd en stund, for deg som nettopp har født elle er gravid, og for deg med rygg og bekkensmerter. Treningen gir best effekt når det følges over 3. måneder.

Best Lungetrening

Lungetrening/ trening for folk med astma, KOLS eller andre lungesykdommer. Noe av det viktigste du kan gjøre dersom du har KOLS er å være fysisk aktiv. Å bli anpusten under aktiviteten er helt naturlig. Du kan ikke trene opp lungefunksjonen, men med økt styrke og utholdenhet bedrer du kroppens evne til å fungere i hverdagen. Lungetreningen vår inneholder både utholdenhet, styrke og beveglighetstrening tilpasset denne gruppen.

Best Krefttrening

Tilpasset fysisk aktivitet er viktig for deg som har en kreftsykdom. Det kan blant annet bidra til å redusere bivirkninger av kreftbehandlingen, opprettholde og bedre fysisk form og gi økt energi og overskudd. En del kreftpasienter har risiko for å utvikle snskader og andre sykdommer som hjerte- og karsykdommer og diabetes. Fysisk aktivitet kan forebygge dette og påvirke livskvaliteten i positiv retning. Krefttrening inneholder utholdenhet, styrke og beveglighetstrening. Gruppetimene ledes av en Aktiv instruktør med kompetanse innenfor kreft og trening.

Sport barn/ungdom

  • Sport Aktiv Barn
  • Sport Zumba Kidz
  • Sport Styrke Ungdom
  • Sport Zumba Teenz
  • Sport Sykkel
  • Sport Yoga
  • Sport Cheerleading
  • Sport Dans

SPORT Aktiv Barn:
Trening for barn 8-12 år. Med lek og spill trenes styrke, kondisjon og koordinasjon. Timen ledes av Personlig Trener med god kunnskap om trening for barn og ungdom.

SPORT Zumba Kidz:
Zumba Kidz er en leken dansetime for de minste barna, anbefalt alder 5- 8 år. I timen brukes mange forskjellige musikkstiler fra hele verden. Zumba Kidz er både lek og dans med enkle øvelser og morsomme rytmer. Timen passer like bra for både gutter og jenter.

SPORT Styrke Ungdom:
Styrke-, spenst- og stabilitet for hele kroppen tilpasset ungdom fra 13-15 år. Timen ledes av Personlig Trener med god kunnskap om trening for barn og ungdom.

SPORT Zumba Teenz:
Zumba Teenz er en dansetime tilpasset ungdom 9-15 år. Timen er bygget opp som en vanlig zumbatime med dansetrinn og rytmer fra hele verden. I timen danser vi gjennom koreografier innen bl a. salsa, hiphop, reggeaton, merengue, cumbia, rock’n roll og afro. Timen passer for alle som liker å bevege seg til musikk.

SPORT Sykkel:
Sykkeltime for barn og ungdom. 45 minutters kondisjonstrening på sykkel med musikk og program som er tilpasset målgruppen. Timen starter med justering av sykkel og innføring i god sykkelteknikk, så du trenger ikke tidligere erfaring.

SPORT Yoga:
Yoga for barn 9-12 år. Øvelser som passer for barn i denne aldersgruppen. Egenskaper som koordinasjon, styrke og balanse trenes med ulike yogaøvelser.
I tillegg inngår pusteøvelser og avspenning.

SPORT Cheerleading:
Timen passer best for barn/ungdom fra 9-13 år. Deltagerne lærer grunnleggende elementer i
cheerleading som stunts (løft), hopp, rop, dans og basiselementer i turn. Timen er utfordrende for koordinasjon, styrke, bevegelighet og kroppskontroll. Det er også stort fokus på samarbeid og konsentrasjon.
En time inneholder oppvarming i form av lek eller dans, deretter innlæring av ulike løft, koreografi eller rop med armbevegelser og dusker. Den avsluttes med enkle styrkeøvelser for kjernemuskulatur og uttøyningsøvelser tilpasset til cheerleading.

SPORT Dans:
Timen passer best for barn/ungdom 8-13 år. En morsom time der deltakerne blir introdusert for ulike dansestiler som jazz, funk, moderne dans og showdance! I tillegg til å lære koreografier, er timen satt sammen av oppvarming, lekbasert teknikktrening og bevegelighetstrening. Siste kursdag har vi oppvisning for familie, venner og kjente. Timen passer for alle som liker å danse.

 

Utetrening

-Løping

Løping:
Et utendørs tilbud der løpere på ulikt nivå kan trene sammen. Treningen passer alle som ønsker å trene kondisjon og komme i bedre løpeform. Treningen gjennomføres i nærmiljøet og inneholder både intervaller og langkjøring. Bli med!

 

Om parkering Her holder vi til